Leidinggeven in de hybride organisatie

Natuurlijk werkten mensen vóór corona ook wel thuis. Maar dat was een dag of een middag in de week. Dan konden ze even lekker doorwerken en ondertussen een oog op het kind houden.

Leidinggeven in de hybride organisatie

Corona heeft ons laten zien dat thuiswerken zeer productief kan zijn. Maar ook een vloek. Thuiswerken maakt eenzaam, leidt tot nog meer stress en zet een rem op innovatie en leren.

Organisaties zullen steeds meer hybride worden.

Gedeeltelijk zullen medewerkers thuiswerken, gedeeltelijk elkaar op kantoor of op een andere plek treffen. Maar welke rol hebben we als leidinggevende in zo’n organisatie? Hoe zorgen we ervoor dat we een team blijven? Hoe zorgen we ervoor dat mensen niet eenzaam worden? Dat we ons aan elkaar en de doelstelling van de organisatie verbonden blijven voelen? Hoe blijven we resultaten halen?

(post-)coronawerkelijkheid

In dit boek zet Jeroen Busscher op compacte wijze onze nieuwe (post-)coronawerkelijkheid op een rijtje. Hij toont ons de gevaren, de uitdagingen en de nieuwe kansen. Hij geeft direct toepasbare concrete tips.

Jeroen helpt al 30 jaar organisaties veranderen en leiders ontwikkelen. Zijn schrijfstijl is relativerend, wars van managementgebabbel en soms ongelooflijk grappig. Aan het eind van het boek staat een hele reeks concrete interventies om de verbinding tussen uw thuiswerkende teamleden te versterken.

Aan het eind van het boek staat een hele reeks concrete interventies om de verbinding tussen uw thuiswerkende teamleden te versterken.

Gratis audioversie "Leidinggeven in de hybride organisatie"

U krijgt bij dit boek gratis de audioversie.
In het boek vindt u meer informatie hierover.

Met input van:
Rolina von Hebel, Zwitserleven
Ad van Dongen, ING
Martijn Delahaye, AFAS
Loes Janssen, Nationale Postcode Loterij
Rutger Barczuk, KPN
Karsten van der Donk, Cosight
Eva Hukshorn, Hardt Hyperloop
Jan den Hollander, Gemeente Katwijk

Bestellen

Het succes van talentontwikkeling: lessen van leidinggevenden

Het succes van talentontwikkeling: lessen van leidinggevenden

Doordring leidinggevenden ervan dat ze hun medewerkers meer aanspreken op hun talenten en minder op zaken waar ze niet zo goed in zijn. Dat lijkt vanzelfsprekend, maar is het nog niet. Zo ontdekte onderzoeker Mirjam Baars.

Ghislaine Aarts, directeur HR bij Arriva. Foto: The Playful photographer|

Directeur HR Arriva: "Ik lig weleens wakker van het aantal...

Dreigen met werkonderbreking, agressie tegen medewerkers en een groot CO2-doel. Arriva staat de komende jaren voor uitdagingen. Ghislaine Aarts, directeur HR van Arriva vertelt erover.

Digitale dilemma's van HR: een balans tussen technologische vooruitgang en duurzaamheid

Digitale dilemma's van HR: een balans tussen technologische...

In de afgelopen jaren heeft binnen HR een verschuiving plaatsgevonden naar digitale dienstverlening en datagestuurd werken. Maar staan we wel genoeg stil bij de aanzienlijke milieu-impact van deze ontwikkelingen, vraagt Anne Doeser zich af.

Bekijk hier PW. magazine #2 (april 2024)

Bekijk hier PW. magazine #2 (april 2024)

Lees in dit magazine over het omgaan en voorkomen van loonbeslag, de rol van HR bij rouw op de werkvloer en de taak van HR bij polarisatie.

5 subsidies voor opleiden en ontwikkelen

5 subsidies voor opleiden en ontwikkelen

Toekomstbestendige organisaties zien wat erop hen afkomt en anticiperen daarop. Aan HR om te investeren in opleiding en ontwikkeling van medewerkers. Met deze subsidies kun je je voordeel doen.

Gebruik strategische personeelsplanning in transitie naar circulaire bedrijfsvoering

Gebruik strategische personeelsplanning in transitie naar circulaire...

Strategische personeelsplanning speelt een belangrijke rol in de overstap van lineaire naar een circulaire bedrijfsvoering. Het uitbreiden van het functiehuis met de functie 'duurzaamheidsprofessional' is daarin een eerste stap.

Subsidies en kredieten voor AI-ontwikkeling

Subsidies en kredieten voor AI-ontwikkeling

Om nieuwe toepassen van AI te onderzoeken of te demonstreren, kun je als ondernemer in aanmerking komen voor verschillende subsidies en kredieten. We hebben er een aantal op een rijtje gezet.

De 8 momenten waarop jouw medewerkers een mening over je vormen

De 8 momenten waarop jouw medewerkers een mening over je vormen

Als je de reis- en contactmomenten van je medewerkers in kaart brengt, kun je sturen op ervaringen die bijdragen aan werkgeluk. Bovendien kun je laten zien waar jouw organisatie voor staat, schrijft werkgeluk-expert Gea Peper.