nieuws

VVT-instelling als lerende organisatie

Geen categorie

Wij decentraliseren het management en brengen verantwoordelijkheden dichter bij de cliënt. De komende generatie cliënten stelt andere eisen aan zorg dan de vorige,' aldus VVT-bestuurder Rob Stam in Zorgmarkt nr. 5 (mei 2010).

Kwaliteit in de zorg kent tal van definities: de eisen van de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ), die van de organisatie zelf en natuurlijk de wensen van de cliënt. Voor zorgorganisaties is het dan ook de kunst een goede balans te vinden tussen het managen van kwaliteitsnormen en het voldoen aan de wensen van de cliënt. Rob Stam, voorzitter van de raad van bestuur van Oranjehaeve-De IJpelaar-Aeneas, een holding van verpleeg- en verzorgingshuizen te Breda, vertelt erover. Lees hier het hele artikel.
Meer weten over management van kwaliteit in organisaties voor langdurende zorg? Lees dan het boek Landingsbaan voor kwaliteit. Hierin staan 22 zorgorganisaties die leerden hoe verbeterprojecten in hun organisatie te laten landen, te verspreiden en te borgen.

Reageer op dit artikel