nieuws

In november in Service Management

Geen categorie

Op 2 november verschijnt het 124 pagina's tellende novembernummer van Service Management. Daarin de uitslag van het Nationaal Toiletonderzoek 2010, maar ook achtergronden, verslagen, portretten, nieuws, producten en meer. Nationaal Toiletonderzoek 2010: openbare toiletten aanmerkelijk schonerGoed nieuws: de uitkomsten van het NTO geven aan dat de hygiëne in openbare toiletten dit jaar een stuk hoger uitkomt […]

Op 2 november verschijnt het 124 pagina's tellende novembernummer van Service Management. Daarin de uitslag van het Nationaal Toiletonderzoek 2010, maar ook achtergronden, verslagen, portretten, nieuws, producten en meer.

Nationaal Toiletonderzoek 2010: openbare toiletten aanmerkelijk schoner
Goed nieuws: de uitkomsten van het NTO geven aan dat de hygiëne in openbare toiletten dit jaar een stuk hoger uitkomt dan eerdere jaren.

Desinfectie: zin of onzin? Dat is de grote vraag!
Jacques van den Wijngaard van Alfa Chemie en Hygiëne Consult verrichtte het bacteriologisch onderzoek van de 150 bemonsterde openbare toiletten uit het Toiletonderzoek. In zijn terugblik belicht hij de nut en noodzaak van desinfectie.

Handen wassen na het plassen: jong geleerd, oud gedaan?
Veel mensen verzaken om hun handen te wassen na een toiletonderzoek. Kun je dit gedrag met communicatie beïnvloeden?

Hoge nood: geen nood
Herkenbaar? Hoge nood onderweg, maar nergens in de buurt is een toilet te vinden. Roadbag (voor mannen) en Ladybag (voor vrouwen) bieden een oplossing.

Gepoetste bril is schoner, maar beperkt deze het besmettingsgevaar?
Onderzoek in een Amerikaans ziekenhuis toont aan dat het afnemen van een wc-bril met een alcoholwipe gevaarlijke bacteriën wegneemt. Maar helpt dat om het aantal infecties in ziekenhuizen te beperken?

The making of… een sanitairreiniger
Uit haar magazijn met 4500 artikelen en producten levert Weska het vaakst de toiletreiniger Micro d'Or uit. Reden voor de redactie om eens langs te gaan bij producent Militex en het gouden goedje te leren kennen.

En verder:
Nieuwe look Antonio: verfrissend en verrassend
Een naamsverandering en een nieuwe huisstijl: van Antonio Gebouwenhygiëne Arnhem b.v. naar Antonio ‘shining places'.

VSR: 30 jaar jong
Deze maand viert de Vereniging Schoonmaak Research haar 30-jarig bestaan. Een bescheiden feestje voor een vereniging die met ruim zestig onderzoeken een grote bijdrage leverde aan de professionalisering van het schoonmaakvak.

Het Nieuwe Werken: impact op schoonmaak
Welke impact heeft Het Nieuwe Werken op de praktijk van schoonmaak? Schoonmaakstrategen Margriet van Dijken en Hayk Simons van Atir zetten theorie en praktijk op een rij.

Onderzoek wijst uit: schoonmaakbranche onvoldoende zelfbewust
Tijd voor een meer zelfbewuste opstelling van schoonmaakondernemers. Dat is de conclusie uit het onderzoek van de werkgeversvereniging OSB naar de positionering van de schoonmaaksector.

Nooit meer water
De nieuw ontwikkelde Solex en Trigomat-vloerstrippers gaan de uitdaging aan een echte, grote innovatie voor de schoonmaaksector te zijn: vloeronderhoud zonder toevoeging van water.

Metsä Tissue-onderzoek naar handhygiëne, verslagen van de SVS-docentendag en de themabijeenkomst Europees aanbesteden van SchoonGroep Nederland, portretten van productleverancier Piecom en schoonmaakbedrijf Barones, een vooruitblik op de Glazenwassers en Gevelbehandelaars Vakbeurs 2011, een terugblik op het V&P Jubileumcongres: Visie op schoon, en de rubrieken nieuws, contacten & contracten, mensen, producten, kettingcolumn en de columns van Willem Zuydestein en hoofdredacteur Petra de Bruin.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels