nieuws

Ontwikkeling van gemeentelijk e-loket stagneert

Geen categorie

De ontwikkeling van het digitale gemeenteloket voor burgers en bedrijven stagneert. Dat concludeert Ernst & Young uit zijn Benchmark digitale digitale dienstverlening 2010.

De onderzoekers zien zelfs hier en daar achteruitgang. 'Bij een aantal diensten constateren wij zelfs een afname in digitale volwassenheid. Diensten die voorheen via het digitale loket beschikbaar waren, zoals het doorgeven van een verhuizing, worden door een aantal gemeenten niet meer aangeboden', zegt Guill van den Boom van Ernst & Young.

Hij zegt het ook opmerkelijk te vinden dat er in de 430 gemeenten zulke verschillen zitten in digitale dienstverlening. Samenwerking tussen gemeenten en het intensiever gebruiken van door de overheid ontwikkelde standaarden zouden de ontwikkeling efficiënter en goedkoper maken, meent hij.

De lijst van de gemeenten met het volgens Ernst & Young beste digitale loket wordt aangevoerd door Den Haag, gevolgd door Rotterdam, Amstelveen, Zwolle, Dordrecht, Nijkerk, Enschede, Gilze en Rijen, Helmond en Oost Gelre.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels