nieuws

6 Tips voor bewegen op het werk

Geen categorie

Wie een zittend beroep heeft moet extra aandacht aan bewegen besteden. Bewegen is belangrijker dan we al dachten. Niet alleen in de sportschool, maar vooral ook op de werkplek. Een artikel in Management Team geeft 6 tips om meer te bewegen op het werk. 1. OchtendwandelingAls u met de auto komt, parkeer die dan wat […]

Wie een zittend beroep heeft moet extra aandacht aan bewegen besteden. Bewegen is belangrijker dan we al dachten. Niet alleen in de sportschool, maar vooral ook op de werkplek. Een artikel in Management Team geeft 6 tips om meer te bewegen op het werk.

1. Ochtendwandeling
Als u met de auto komt, parkeer die dan wat verder weg van kantoor en loop de rest. Als u met de bus of de tram naar werk gaat, stap dan een halte eerder uit. In de omgeving van uw huis kunt u natuurlijk hetzelfde doen.

2. Persoonlijk contact
Zoek collega's liever persoonlijk op in plaats van ze een e-mail te sturen. Wandel eens naar een andere afdeling. Het spreekt vanzelf dat u de trap neemt in plaats van de lift, toch?

3. Lopend bellen
Voer telefoongesprekken zo mogelijk lopend. Veel mensen gebruiken ook op werk de mobiele telefoon, dus even de gang op lopen is eenvoudig. Als u belt met de vaste telefoon, ga dan in ieder geval staan en strek of beweeg uw benen. Of gebruik een printer die wat verder weg staat, zodat u steeds beweegt als u een rapport of ander document heeft uitgeprint.

4. Middagwandeling
Beperk de tijd in de kantine, en gebruik uw pauze om buiten een wandeling te maken. Dat heeft niet alleen als voordeel dat u meer beweegt, maar weerhoudt u ook van een al te uitgebreide maaltijd. Met een sobere lunch en een frisse wandeling voelt u zich 's middags waarschijnlijk veel energieker.

5. Vergaderlopen
We zijn gewend om 'even om de tafel' te gaan zitten als we willen vergaderen. Maar bilateraal overleg of een functioneringsgesprek kan ook wandelend gevoerd worden. Veel mensen praten lopend makkelijker dan zittend, onder meer omdat je elkaar niet voortdurend hoeft aan te kijken.

6. Water drinken
Drink veel water. Maar zet geen fles op uw bureau. Water drinken is sowieso gezond, maar als u uw glas steeds opnieuw moet vullen zorgt het ook voor meer beweging.

Bron: Management Team, Marjolein Niestadt.

KLIK HIER om het artikel te lezen.

Reageer op dit artikel