nieuws

Froggy marktleider in ecologische allesreinigers

Geen categorie

Froggy (een merk van Werner & Mertz), producent van milieuvriendelijke reinigingsmiddelen, is volgens een recente studie van GfK met 34% marktleider in het segment van ecologische allesreinigers voor particulier gebruik. Luc Van Aerden, general manager van Werner & Mertz Consumer in de Benelux en Frankrijk, ziet een duidelijke groeicurve in het ecosegment: ‘Ecologische detergenten namen […]

Froggy (een merk van Werner & Mertz), producent van milieuvriendelijke reinigingsmiddelen, is volgens een recente studie van GfK met 34% marktleider in het segment van ecologische allesreinigers voor particulier gebruik.

Luc Van Aerden, general manager van Werner & Mertz Consumer in de Benelux en Frankrijk, ziet een duidelijke groeicurve in het ecosegment: ‘Ecologische detergenten namen in het eerste kwartaal van 2010 met 20% toe in volume en 35% in omzet ten opzichte van het eerste kwartaal van 2009. Het aandeel van Froggy in de markt van ecologisch handafwasmiddelen steeg in die periode met 61%. Gaat het over ecologische allesreinigers bestrijkt Froggy een derde van de markt. Dat wijst de studie van GfK uit.'

De GfK Consumer Tracking weerde bewust de greenwashing producten uit de studie, aangezien deze producten het houden bij groene woorden die niet met duurzame daden worden ondersteund. De producten van Froggy dragen het Ecolabel dat door de European Union Ecolabelling Board (EUEB) wordt toegekend.

Reageer op dit artikel