nieuws

Blue Wonder wint kort geding Nedac Sorbo

Geen categorie

Aan de samenwerking tussen producent Blue Wonder en Nedac Sorbo (distributie richting supermarkten) is zeer recent een einde gekomen. Aanvankelijk wilde Nedac Sorbo de strikt geheime Blue Wonder-formule overnemen. De onderhandelingen die de partijen voerden, resulteerden in het stopzetten van de samenwerking, op initiatief van Blue Wonder, dat per juli/augustus dit jaar de reinigers weer […]

Aan de samenwerking tussen producent Blue Wonder en Nedac Sorbo (distributie richting supermarkten) is zeer recent een einde gekomen. Aanvankelijk wilde Nedac Sorbo de strikt geheime Blue Wonder-formule overnemen.

De onderhandelingen die de partijen voerden, resulteerden in het stopzetten van de samenwerking, op initiatief van Blue Wonder, dat per juli/augustus dit jaar de reinigers weer zelf gaat vermarkten.

Nedac Sorbo besloot hierop op de nog bestaande voorraad flacons Blue Wonder een oranje actiesticker te plakken met reclame voor het te introduceren eigen huismerk. In kort geding, aangespannen door Blue Wonder, besloot de rechtbank van Arnhem op 28 juni jl. dat deze promotieactie een voor de consument verwarrende en onrechtmatige daad is.

Geen toestemming
De rechtbank sommeert Nedac Sorbo per direct om al deze (38.000) flessen uit de schappen te halen en online te rectificeren. Menno Jansen, Spectrum advocaten: "Dat Nedac Sorbo gerechtigd is tot het verhandelen van de nog beschikbare voorraad tot 1 augustus impliceert geen toestemming om het merk Blue Wonder te gebruiken voor de presentatie en promotie van de eigen, concurrerende productlijn."

Verwarring
Mascha Groenhof, directeur Blue Wonder: "Goed dat klein ook een keer van groot kan winnen. Ik wil met niemand ruzie, maar de bewust gezaaide verwarring, door op ónze producten een label van een nog niet bestaand huismerk te plakken, ging me te ver. Er is maar één Blue Wonder, al 66 jaar dé premium reiniger van Nederland."

Reageer op dit artikel