nieuws

CIO’s hebben weinig met social media

Geen categorie

Europese Chief Intelligence Officers (CIO's) benutten de voordelen van social media niet.

Dat blijkt uit onderzoek van Easynet en Ipanema Technologies.

Het onderzoek toont aan dat:
– 67% van de Europese CIO's en IT Directors Facebook blokkeert;
– 60% YouTube blokkeert;
– 49% Twitter blokkeert;
– 56% alle online-video content blokkeert.

Hierdoor lopen bedrijven het risico dat ze van hun klanten vervreemden en inefficiënte marketingstrategieën ontwikkelen. Het onderzoek signaleert ook dat de kloof tussen Generatie X en Generatie Y groter wordt. Dat komt onder meer omdat mensen jonger dan dertig jaar sterk vergroeid zijn met social media. Die generatie ziet dat sociale netwerken veel voordelen opleveren, dat ze belangrijk zijn als het gaat om communicatie, onderwijs en informatie en dat ze een grote impact op zakelijk succes kunnen hebben. Dat ook mensen van Generation X tot dit inzicht komen, is van groot belang omdat ze anders riskeren de toekomst van hun bedrijf in gevaar te brengen.

(Bron: essentials-media.nl).
Kijk ook op socialmediamonitor.nl.

De internetrevolutie laat de 'Web 2.0 economie' ontstaan. Hierover schreven Don Tapscott en Anthony Williams ‘Wikinomics – how mass collaboration changes everything' (Nederlandse titel: Wikinomics – hoe samenwerking door iedereen met iedereen alles verandert) en ‘Macrowikinomics – rebooting business and the world'.
Een interview met Tapscott is te zien op youtube.com/watch?v=GjGLsp9a6bg.

Reageer op dit artikel