nieuws

Training assertiviteit moet respect afdwingen

Geen categorie

Carling Opleidingen start met de training assertiviteit voor de schoonmaakbranche. Na afloop moet de schoonmaker beter in staat zijn voor zichzelf op te komen. Het is volgens Gerard Spoor, directeur van Carling Opleidingen, een training van een dag met een duidelijk doel: het verbeteren van het adequaat reageren of beter opkomen voor de eigen mening, […]

Carling Opleidingen start met de training assertiviteit voor de schoonmaakbranche. Na afloop moet de schoonmaker beter in staat zijn voor zichzelf op te komen.

Het is volgens Gerard Spoor, directeur van Carling Opleidingen, een training van een dag met een duidelijk doel: het verbeteren van het adequaat reageren of beter opkomen voor de eigen mening, rechten en standpunten. "Dat zonder de gesprekspartners agressief te benaderen zodat zij in hun waarde blijven en zeker ook het zien en communiceren van commerciële mogelijkheden voor zijn werkgever". Carling ontwikkelde de training omdat er volgens Spoor vanuit de branche een duidelijke vraag kwam. "Onze medewerkers krijgen steeds meer te maken met contact met de klant en zijn medewerkers en dat leidt met enige regelmaat tot vervelende situaties. Gebrek aan respect, vervelende opmerkingen, ongepaste kritieken en soms zelf insinuerende opmerking zijn zaken waar schoonmakers mee te maken krijgen. Uitvoerenden zijn de handen van de schoonmaakbedrijven maar vaak wordt vergeten dat zij ook de ogen en de spreekbuis zijn in de eerste lijn van de relatie." Na de training zijn de medewerkers veel beter in staat om situaties die voorheen als vervelend werden ervaren positief om te buigen. De definitieve vergoeding in de opleidingskosten vanuit de RAS wordt binnenkort nog bekendgemaakt.  Voor meer informatie:  www.carling.nl

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels