nieuws

Uitglijdende bezoeker verantwoordelijkheid ondernemer

Geen categorie

Vooral kleine ondernemers beginnen te laat met het bestrijden van gladheid op de stoepen voor winkels en bedrijven. Vooral voor panden met meerdere ondernemers ligt de omgeving er bij als een ijsbaan. Dat constateert beveiliger Securitas na de recent langdurige periode van temperaturen onder nul. Ondernemers moeten met het volgende rekening houden: 1. Begin vroegtijdig met […]

Vooral kleine ondernemers beginnen te laat met het bestrijden van gladheid op de stoepen voor winkels en bedrijven. Vooral voor panden met meerdere ondernemers ligt de omgeving er bij als een ijsbaan. Dat constateert beveiliger Securitas na de recent langdurige periode van temperaturen onder nul.

Ondernemers moeten met het volgende rekening houden:
1. Begin vroegtijdig met gladheidsbestrijding en strooi preventief. 
2. Ondernemers zijn zelf verantwoordelijk voor het schoonmaken van de stoep en moeten rekening houden met de kosten van gladheidsbestrijding als ze het zelf doen.
3. Informeer tijdig bij de gemeente, andere huurders of beheerder welke actie zij ondernemen en trek hierin gezamenlijk op.
4. Achterhaal bij de gemeente wat wel en niet mag bij vorst. Zo is het in sommige gemeenten verboden zijn om bij (dreigende) vorst de (bedrijfs) auto te wassen of de stoep voor het bedrijfspand te schrobben.
5. Een bezoeker of werknemer die uitglijdt op de stoep is de verantwoordelijkheid van de ondernemer, deze draait zelf op voor de schade.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels