nieuws

Youtube populair bij schoonmaakminnend Nederland

Geen categorie

Youtube is het populairste social media-kanaal onder geïnteresseerden in schoonmaak. Dat blijkt uit onderzoek van de onderzoeksafdeling van Amsterdam RAI in het kader van de vakbeurs ISSA/INTERCLEAN Amsterdam. Daarnaast vinden zij vakbladen, websites en vakbeurzen de belangrijkste manieren om zich op de hoogte te houden van ontwikkelingen op het gebied van schoonmaaktechnologie. Er waren meerdere […]

Youtube is het populairste social media-kanaal onder geïnteresseerden in schoonmaak. Dat blijkt uit onderzoek van de onderzoeksafdeling van Amsterdam RAI in het kader van de vakbeurs ISSA/INTERCLEAN Amsterdam.

Daarnaast vinden zij vakbladen, websites en vakbeurzen de belangrijkste manieren om zich op de hoogte te houden van ontwikkelingen op het gebied van schoonmaaktechnologie. Er waren meerdere antwoorden mogelijk. Vakbladen scoren met 72 procent van de ondervraagden hoog. Ook bij de vraag ‘welke van de communicatiemiddelen is voor u het meest waardevol om informatie op te zoeken over uw vakgebied?' is dat het geval. Ook daar worden vakbeurzen en websites volop genoemd. ISSA/Interclean vroeg ook aan de geïnteresseerden in de schoonmaak van welke vormen van social media zij wel eens gebruikmaken. Youtube wordt met 58 procent het meeste genoemd, waarna LinkedIn met 37 procent volgt. En waar Hyves overall in Nederland nog wel eens wordt afgeschreven, scoort deze bij schoonmaakminnend Nederland met 34 procent nog steeds goed. Windows Live Messenger (32 procent) en Facebook (29 procent) volgen op de voet.      

Van welke vormen van social media maakt u weleens gebruik?
Youtube                         58%
LinkedIn                         37%
Hyves                             34%
Windows Live messenger 32%
Facebook                        29%
Weblogs                         24%
Forum                            21%
Twitter                           16%
Flickr                              4%
Crowdsourcing                3%
 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels