nieuws

Stop met e-mailen in meeting!

Geen categorie

1 op de 4 HRM’ers vindt e-mailen in een vergadering onaanvaardbaar.

Stop met e-mailen in meeting!

Bijna driekwart (71 procent) van de HRM’ers ziet medewerkers regelmatig telefonisch hun e-mail checken tijdens vergaderingen. Maar bijna een kwart (23 procent) van de HR-managers vindt dit onaanvaardbaar. Zij vinden dat een smartphones en andere mobiele apparaten als tablets uitgeschakeld horen te zijn of uberhaupt niet de vergadering mee in mogen.

TIP: Lees meer over veelvoorkomende vergaderproblemen en hoe u deze voorkomt op PW De Gids Vakbase.

Dat blijkt uit onderzoek onder 200 HR-managers van Nederlandse bedrijven door werving en selectiebureau Robert Half. Bijna de helft (45 procent) heeft er overigens geen problemen mee als mails worden gelezen en beantwoord, mits het dringende zaken betreft. Uit eerder onderzoek van Robert Half bleek dat HR-managers zowel het e-mailen als het vergaderen zelf als fnuikend zien voor de productiviteit.

“Bij elk bedrijf geldt een andere vergaderetiquette, maar over het algemeen is het beter om geen mails te lezen en te beantwoorden tijdens een meeting, zegt Stephan Renken, directeur Robert Half Nederland. “Door te mailen tijdens een meeting geef je niet alleen het signaal dat je niet geïnteresseerd bent in wat er wordt verteld, maar je loopt ook het risico om een stuk van de inhoud te verliezen. Actief meedoen tijdens vergaderingen verhoogt bovendien de productiviteit en eenheid binnen een team.”

 

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels