De waarde van warmte in HR

De waarde van warmte in HR

Natuurlijk, de afkorting HR staat voor Human Resources. Toch draait het in veel gevallen om 'harde' zaken als contracten, verlof, declaraties en budgetten, waar financiën de boventoon voeren. De 'warme', meer persoonlijke kant van HR is minder goed...

Employer branding: alle stappen naar een uitgewerkt plan

Employer branding: alle stappen naar een uitgewerkt plan

Waar begin je als je het employer brand vorm wilt geven? In deze whitepaper lees je hoe je tot een gedegen employerbranding-plan komt.

Blog Joost Schrage: van vliegtuig naar ziekenhuis

Blog Joost Schrage: van vliegtuig naar ziekenhuis

Misschien berijd ik mijn stokpaardje te vaak, maar ik ga ik het toch wéér een keer hebben over de personeelsperikelen in de zorg. Ik heb hier al menig column mee gevuld, maar zolang de zaak niet is opgelost blijf ik erop terugkomen. Iemand moet het...

De Favoriete Werkgever: een wonderlijke lijst

De Favoriete Werkgever: een wonderlijke lijst

Hoera, op de dag dat Shell aankondigt duizenden mensen te gaan ontslaan, komt Intermediair met het jaarlijkse overzicht van populairste werkgevers. En ja hoor, wie staat er dit jaar op nummer één? Inderdaad, De Koninklijke Shell. En laat ze nou...

Imago

Imago

Onlangs publiceerde Intermediair zijn jaarlijkse Imago-onderzoek. Zoals het blad zelf zegt: daar werkt 'ambitieus Nederland' het liefst. Opvallende uitkomst: van de twintig 'meest aantrekkelijke werkgevers' zijn er twaalf (!) de laatste jaren - om...

Employee experience bij ABN AMRO: "Mensen ervaren een grote vrijheid om te zeggen wat ze willen"

Employee experience bij ABN AMRO: "Mensen ervaren een grote vrijheid...

Ook tijdens de lockdown gaven medewerkers van ABN AMRO aan zich goed te voelen. De bank heeft een aantal jaar geleden de draai gemaakt naar een nog meer mensgerichte organisatie. De kern is dat mensen zich thuis voelen, input durven geven en familie...