nieuws

Feest bij intercedenten

Instroom

Feest bij intercedenten

De deskundigheid van intercedenten vinden zowel opdrachtgevers als uitzendkrachten zeer belangrijk in hun relatie met een uitzendbureau. Creyf’s Uitzendbureau is het allerbeste volgens zowel hr-professionals als de flexwerkers, en mag zich daarom Uitzendbureau van het Jaar noemen. ASA Student Uitzendbureau werd opnieuw Flexspecialist van het Jaar.

Ruim 13.000 beoordelingen zijn er uitgebracht in de verkiezing van het Uitzendbureau van het Jaar. In het congrescentrum van De Apenheul in Apeldoorn werd de uitslag bekendgemaakt. Met een gemiddeld eindcijfer van 7,4 plaatsen zowel de inleners als de uitzendkrachten Creyf's Uitzendbureau bovenaan in het klassement. Tènce!, vorig jaar nog de winnaar, werd dit keer tweede. De derde plaats was voor Randstad. ASA Student Uitzendbureau mag zich voor het tweede jaar op rij Flexspecialist van het Jaar noemen.

Deskundigheid
Uitzendkrachten vinden het, in deze economisch onzekere tijd, belangrijker dan ooit om vooral snel (15%) een kwalitatief goede baan te vinden (18%). Hierbij speelt de deskundigheid van de intercedenten de belangrijkste rol (19%). De stiptheid van de salarisbetaling, de bereikbaarheid, en de vriendelijkheid van de intercedenten krijgen in het onderzoek de hoogste waardering.
Ook hr-professionals hechten aan de deskundigheid van de intercedenten. Het is echter vooral de kwaliteit van de uitzendkracht waar de inleners zich druk om maken. 32 procent van de respondenten noemde dit de belangrijkste factor.
Gevraagd naar de verbeterpunten in hun relatie met een uitzendbureau, vragen de opdrachtgevers dan ook om meer aanbod van geschikte kandidaten, terwijl de uitzendkrachten graag beter passende banen aangeboden willen krijgen.

Creyf's
Ronald Kardol, algemeen directeur Creyf's, was uiteraard blij dat hij de prijs in ontvangst mocht nemen. ‘Geweldig! Heel fijn dat flexkrachten en klanten ons wederom tot beste uitzendbureau kiezen, daar zijn we heel trots op. Het is ook niet de eerste keer. Er is een trend van drie jaar waarin we tot de absolute top van Nederland behoren, en dat maakt ons enorm trots. Het is ook een bewijs dat wij op de goede manier omgaan met de twee belangrijkste doelgroepen voor een uitzendbedrijf: de opdrachtgevers en de mensen die we uitzenden.'
Maar wat is de reden dat Creyf's ieder jaar zo hoog eindigt? Kardol: ‘Omdat wij een club zijn van doeners. Wij zijn een no-nonsense bedrijf dat dicht bij de klant en de flexkracht staat. We weten wat de klant en flexkrachten beweegt. En daar proberen we heel goed en betrokken mee om te gaan. Een absolute kracht waarin wij ons onderscheiden, is de snelheid van handelen. Als een klant een vraag heeft, gaan we daar direct mee aan de slag. We proberen dat dan binnen een dag te regelen. En als dat niet lukt, koppelen we dat ook terug. Flexkracht en klant weten waar ze aan toe zijn. Waar wij goed in zijn, is uitzenden, dat is ons belangrijkste product. We hebben niet een heel breed scala van allerlei producten. Het proces houden we daardoor simpel, helder en duidelijk, zonder veel poespas die de dienstverlening complex kan maken. Met name mkb-bedrijven zijn daar blij mee. Uitzenden, detacheren, werving en selectie zijn onze producten. Als klanten iets anders vragen, kan dat veelal wel, maar we overladen ze niet met folders van allerlei onoverzichtelijke diensten.'
Kardol heeft zijn prijs gevierd door direct taarten naar alle vestigingen te sturen. ‘We hebben ook taarten naar klanten gestuurd en flexkrachten hebben het op de vestiging mogen vieren. Intern hebben we over twee weken een strandfeest. Hard werken en af en toe een feestje vieren, dat is onze cultuur.'

ASA Student
Voor Katinka Habermehl-Reuling, algemeen directeur ASA Student, was haar tweede overwinning op rij als Flexspecialist van het Jaar ook reden voor feest en blijdschap. Ook zij liet overal taart bezorgen en ging na de uitreiking met twintig man uit eten. In juli volgt een groot feest.
Habermehl-Reuling: ‘Het is de kroon op het werk van alle medewerkers, op onze cultuur en de gedrevenheid in onze organisatie. Wij hebben persoonlijk contact met de opdrachtgevers en onze kandidaten heel hoog in het vaandel staan. Geweldig om te zien dat dit ook zo wordt ervaren door de doelgroepen. We zijn met veertig vestigingen in alle studentensteden vertegenwoordigd. Op A-locaties of hogescholen. Toegankelijke vestigingen vinden we belangrijk omdat we zo het persoonlijk contact goed kunnen onderhouden. Internet is mooi voor de werving, want studenten oriënteren zich veelal op internet. Maar selectie kun je niet alleen op papier doen. Een relatie bouw je niet online, je moet elkaar in de ogen kunnen kijken. De prijs is voor ons een grote motivatie om door te gaan op de ingeslagen koers. De combinatie van persoonlijk contact en online aanwezigheid gaan we verder uitbouwen.'

De verkiezing Uitzendbureau van het Jaar is een initiatief van Q&A Research & Consultancy. Het bureau wordt hierin gesteund door IntermediairPW, brancheorganisatie ABU en CTB Flex.

Reageer op dit artikel