nieuws

Vakbond belt callcenter UPS plat

Instroom

FNV Bondgenoten heeft woensdag het callcenter van pakketbezorger UPS overladen met klachten over misstanden die het bedrijf in Turkije zou hebben begaan.

Vakbond belt callcenter UPS plat

Via 150 telefoonlijnen bestookte de vakbond het bedrijf voortdurend met vragen. ,,We zijn er behoorlijk in geslaagd te zijn het callcenter te ontregelen'', zei Jan de Jong van de FNV-bond. UPS opereert wereldwijd. Ook in landen als Australië, Argentinië en Engeland werd woensdag actie gevoerd. De bonden willen dat het bedrijf de Turkse vakbond Tümtis erkent. Dat zou nu niet het geval zijn: onlangs ontsloeg UPS 157 Turkse werknemers die zich bij de vakbond hadden aangesloten. ,,Wij eisen dat deze mensen weer worden aangenomen'', zei De Jong. Begin deze maand voerde FNV ook al actie door de toegang van UPS in Amsterdam met een hoop zand te blokkeren.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels