nieuws

Mobieltje belangrijker dan gratis koffie

Instroom

Mobieltje belangrijker dan gratis koffie

Werknemers betalen met liefde en plezier voor hun bakkie koffie op het werk, als ze dan maar wel de telefoon van hun keuze krijgen. Sommigen zijn zelfs bereid vakantie op te offeren.

Dat blijkt uit onderzoek van mobile software leverancier Sybase onder vijfhonderd werknemers in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk, zo schrijft ARN.

71 procent van de ondervraagden was bereid iets op te geven in ruil voor het recht om de eigen mobiele telefoon te mogen kiezen, in plaats van genoegen te moeten nemen met een toestel dat door de werkgever was uitgezocht. Het idee dat een werknemer niet functioneert zonder koffie komt op losse schroeven te staan; maar liefst 58 procent was bereid afstand te doen van gratis koffie. 30 procent wil best voor kantoorartikelen betalen en 26 procent is bereid om de gratis parkeerplek op te geven. 20 procent wil zelfs wel een vakantiedag opofferen.

Dereck Daymond, directeur van Sybase in Australië, Nieuw-Zeeland en Zuidoost Azië, zegt dat bedrijven hun beleid moeten herzien. 'Werknemers krijgen steeds meer inzicht in mobiliteit, en ze eisen daarom meer van IT. We zien meer vraag naar mobiele vormen van productiviteit, zoals de mogelijkheid om verschillende soorten apparatuur te kunnen gebruiken, of door toegang tot bedrijfssystemen via een app-store omgeving.'

Reageer op dit artikel