nieuws

Telewerker heeft het liefst zo min mogelijk contact

Instroom

Mensen die thuis werken voelen zich niet geïsoleerd van hun collega's. Sterker nog, veelvuldig contact met het bedrijf levert vooral irritaties op.

Telewerker heeft het liefst zo min mogelijk contact

Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Wisconsin-Milwaukee. De onderzoekers bekeken hoe telewerkers gebruik maken van de communicatiemiddelen die hen ter beschikking staan en wat dit betekende voor het gevoel dat ze dichtbij hun collega's staan.

Het onderzoek maakt korte metten met de mythe dat thuiswerkers vereenzamen door gebrek aan contact met hun collega's. In tegendeel, weliswaar geeft communicatie wel een gevoel van identificatie met de werkgever, maar dit wordt grotendeels teniet gedaan door veelvuldige onderbrekingen door telefoon of mail. Werknemers die op kantoor werken reageren overigens nog geïrriteerder wanneer zij worden gestoord, maar bij hun gaat dit niet ten koste van hun identificatie met de onderneming.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels