nieuws

Gezondheid is belangrijk in arbeidsmarktcommunicatie

Instroom

Wie jonge talenten wil werven, doet er goed aan om een gezonde balans tussen werk en privé te benadrukken. Jonge werknemers vinden gezondheid bovengemiddeld vaak een belangrijke factor in goed werkgeverschap.

Gezondheid is belangrijk in arbeidsmarktcommunicatie

Dat blijkt uit onderzoek van Intelligence Group op het GfK Consumentenpanel. 1.003 hoogopgeleide jongeren uit de Nederlandse beroepsbevolking in de leeftijdscategorie 18 tot 30 jaar gaven antwoord op vragen naar de interesse in een gezonde levensstijl en de werk-privé balans.

De helft van de jongeren tussen de achttien en dertig jaar geeft aan bewust gezond te leven. Binnen die jongerengroep zijn (para)medici (57%) het meest bewust bezig met een gezonde levensstijl. ICT’ers (17%) en onderwijskundigen (15%) leven het minst bewust gezond.

Een kwart van de personen in deze leeftijdscategorie geeft aan dat zij sterk geïnteresseerd zijn in een gezonde levensstijl. Wanneer er naar de werk-privé balans gevraagd wordt, blijkt dat meer dan de helft (51%) van de achttien- tot dertigjarigen voor een goede werk-privé balans zorgt.

“Om met name deze millennials te bereiken wordt het voor werkgevers steeds belangrijker om in de beleefwereld van medewerkers en potentiële medewerkers te komen. Waren woorden als vitaliteit en employability tot 2017 vooral termen die gebruikt werden in het kader van duurzame inzetbaarheid, we zien deze termen nu steeds vaker terugkomen in het werven van talent”, aldus Maaike Kooter, projectleider employability bij Intelligence Group. “Naast het bieden van opleidingsmogelijkheden voor deze groep is het inspelen op de gezonde levensstijl van talenten een belangrijk beweegmotief om u als aantrekkelijk werkgever neer te zetten.” 

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels