nieuws

Hema’s generatiebeleid blijft inspireren

Organisatie & Strategie

Hema’s generatiebeleid blijft inspireren

De manier waarop winkelketen Hema ervoor zorgt dat alle generaties op de werkvloer goed met elkaar samenwerken, is een voorbeeld voor andere werkgevers. Dat vindt de jury van de Bloei Award, die Hema voor het tweede opeenvolgende jaar tot winnaar verkoos.

De Award is ingesteld door Oudstanding en wordt jaarlijks toegekend aan die organisatie die zich het meest inspant om het werken met vier generaties op de werkvloer te stimuleren en tot bloei te brengen. Aan de hand van de Generatiescan kwam de jury tot een oordeel. De organisaties werden onder andere getoetst op de volgende onderwerpen: samenwerking, zingeving, arbeidsomstandigheden, inzicht in leeftijdsopbouw van werknemers, arbeidsvoorwaarden en ontwikkeling.

Trots op medewerkers
Marcel van Boheemen, hoofd operatie op het distributiecentrum van HEMA, nam de prijs in ontvangst. ‘Wij zijn uiteraard ontzettend trots dat we deze prijs voor de tweede keer in ontvangst mogen nemen. Het is een enorme eer. Alles begint tenslotte bij onze medewerkers. Dankzij hun inzet en toewijding kunnen we onze dromen waarmaken'.

Sociale innovatie
De Inspiratiebijeenkomst stond in het teken van Sociale Innovatie. Patricia Heerkens, directeur Oudstanding en initiatiefnemer van de Award: "Het is voor het eerst in de geschiedenis dat bedrijven nu te maken hebben met vier generaties werknemers. Dat wordt een van de grootste managementuitdagingen voor de komende jaren. HEMA is dan ook een inspirerend voorbeeld voor werkgevend Nederland om Sociale Innovatie op de agenda te plaatsen."

Reageer op dit artikel