nieuws

HR moet werken aan ‘wittebroodsweken’

Organisatie & Strategie

HR moet werken aan ‘wittebroodsweken’

Binnen een jaar nadat nieuwe werknemers zijn binnengekomen voelen ze zich ongeïnspireerd en ondergewaardeerd. Als deze ontwikkeling zich doorzet, wordt het vasthouden van personeel een gigantische en vooral kostbare taak voor HR.

Dat schrijft HC Online op basis van onderzoek door Clark Perry, psycholoog en directeur bij consultantsbureau rogenSi. Volgens hem duren de wittebroodsweken tussen werkgevers en nieuwe werknemers minder lang dan de meeste HRM'ers denken. 'Leidinggevenden moeten zich realiseren dat ze maar twaalf maanden hebben om ervoor te zorgen dat de werknemer zich betrokken voelt en zich schaart achter de visie en het merk van zijn werkgever, wanneer zij hem langdurig aan zich willen binden.'

Na een jaar worden werknemers minder tevreden over hun leidinggevenden. Slechts één op de elf ondervraagden zegt dat zijn leidinggevende zorgt voor een motiverende werkomgeving.  

Reageer op dit artikel