opleiding

9 november | Samenwerken, de essentie

Organisatie & Strategie

Of u nu in het bedrijfsleven of bij de overheid werkt, in een kleine of grote organisatie: in onze samenleving moet iedereen zich elke dag waarmaken, deadlines halen en doelen realiseren. Die grote prestatiedruk zet het vermogen van mensen om constructief samen te werken onder druk. Tegenstrijdige belangen en onderdrukte emoties leiden ertoe dat mensen elkaar irriteren en ontlopen. Het gevolg is dat resultaten achterblijven bij verwachtingen.

9 november | Samenwerken, de essentie

Als HR-professional vraagt u zich af hoe het komt dat mensen die bij dezelfde organisatie werken, toch slecht met elkaar samenwerken. Iedereen zou immers een gemeenschappelijk doel moeten hebben: het succes van de organisatie als geheel. U heeft reeds meerdere pogingen gedaan om mensen beter te laten samenwerken, maar alles blijft bij het oude.

In deze training:

  • Leert u hoe psychologische behoeften en belangen van mensen de
    kwaliteit van de onderlinge samenwerking bepalen;
  • Krijgt u handvatten aangereikt om samenwerkingsrelaties blijvend
    te verbeteren en ineffectieve patronen om te buigen in effectieve;
  • Leert u de handvatten toe te passen op uw eigen werksituatie.

Bestemd voor:
Iedereen die vindt dat de eigen organisatie beter zou presteren als de interne samenwerking zou verbeteren. Voor de HR-adviseurs die een adviserende rol hebben richting het management, maar ook voor de managers zelf.

Literatuur
Als deelnemer ontvangt u de uitgave Het gedachtegoed van het boek ‘Samenwerken: de essentie’ cadeau.

Meer informatie & inschrijven

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels