nieuws

Personeel Heineken krijgt les in creativiteit

Personeelsmanagement

Medewerkers van Heineken worden verplicht op een creativiteitscursus gestuurd. Wat levert het op?

Personeel Heineken krijgt les in creativiteit

Het bierbrouwconcern heeft een diepe overtuiging dat creatieve marketing de resultaten van de organisatie verbetert. Daarom krijgen alle medewerkers les in creativiteit om te snappen wat een reclame ‘geweldig’ maakt. Dat zegt Søren Hagh, internationaal marketingdirecteur van Heineken, tegen het Financieele Dagblad.

Volgens Hagh is de ‘correlatie tussen creativiteit en meer rendement op investeringen extreem sterk’, zo stelt hij in het FD. Alle mensen in het bedrijf krijgen daarom een tweedaagse cursus om te snappen hoe een creatieve campagne in elkaar steekt. De bedoeling is om op die manier een ‘gezamenlijke taal’ te krijgen over creativiteit, zodat de discussie over creativiteit makkelijker op gang komt.

Lees ook: 7 tips om creativiteit te stimuleren

De cursus is niet vrijblijvend. Heineken heeft zo’n duizend mensen binnen en buiten het concern opgeleid op tweedaagse trainingen te geven. Van de prestaties op die training hangen zelfs promotiekansen van medewerkers af.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels