Employer branding: de betekenis en een uitgewerkt plan - update 2021

Employer branding: de betekenis en een uitgewerkt plan - update 2021

Organisaties die investeren in employer branding plukken daar de vruchten van. Zo vervullen ze vacatures sneller, werven betere kandidaten en houden personeel langer vast. Maar waar begin je als je het employer brand vorm wilt geven? In dit artikel...

Vacatureteksten in tijden van corona: the Good, the Bad & the Ugly

Vacatureteksten in tijden van corona: the Good, the Bad & the Ugly

Afstand houden, handen wassen en drukke gebieden vermijden. We kennen de RIVM-maatregelen inmiddels uit het hoofd. En het mondkapje maakt deel uit van onze vaste garderobe. Hoewel onze samenleving enorm veranderd is in een korte tijd, zie ik dit nog...

De belofte: de BN'er & de arbeidsmarkt

De belofte: de BN'er & de arbeidsmarkt

Altijd goed om te zien dat er telkens nieuwe en frisse initiatieven de arbeidsmarkt bestormen, schrijft Joost Schrage. Maar voegen Bekende Nederlanders wel iets toe, zo vraagt hij zich af in zijn rubriek over arbeidsmarktcommunicatie 'De belofte'.

Foto: Alexandr Ivanova | Pixabay

Inclusiviteit als onderdeel van de basis van de organisatie

Veel HR collega's zie ik zoeken naar hoe ze aan de slag kunnen met diversiteit en inclusiviteit. Naast goede gesprekken organiseren en faciliteren zie ik een aantal mogelijkheden om het een vaste plek te geven in de basis van HR.

Met deze bedrijven doet HR het liefst zaken

Met deze bedrijven doet HR het liefst zaken

Welke bedrijven schakelt HR het liefst in? Dit is inzichtelijk gemaakt in het Partner of Choice-onderzoek 2020 van PW. Daarin vind je winnaars én challengers in zes categorieën.

De belofte: werken in het onderwijs

De belofte: werken in het onderwijs

Nee, dit keer gaan we het niet wéér hebben over beloftes in coronatijd. Of misschien toch ook weer wel. Want hebben we de afgelopen maanden niet met z'n allen onze handen stuk geklapt voor de vitale beroepen? Zorgverleners, vuilnismannen,...