Optimaliseer hybride werken: van strakke afspraken tot de juiste tools
Hoe optimaliseer je hybride werken? Tips en praktijkvoorbeelden van en voor HR.
Het laatste HR-nieuws
Actueel & juridisch gecheckt
Direct antwoord op je vraag
Wanneer er veel vanuit huis wordt gewerkt, moeten werkgevers extra investeren in de band met hun medewerkers. Want als die band te los wordt, raak je mensen kwijt.
Hoe optimaliseer je hybride werken? Tips en praktijkvoorbeelden van en voor HR.
De werkgever kan een belastingvrij bedrag uitkeren voor thuiswerken. Maar hij kan ook materiaal ter beschikking stellen. Alle mogelijkheden op een rij.
Thuiswerken is voor veel werknemers ideaal. Een aantal dagen (of zelfs fulltime) vanuit huis werken geeft een hoop vrijheid en flexibiliteit. Wel kan het uitdagingen met zich meebrengen. Soms kan het bijvoorbeeld lastig zijn om efficiënt te werken in een omgeving waar veel afleidingen op de loer liggen. Het is daarom handig om vanuit het bedrijf een online werkomgeving te creëren. Hoe doe je dat?
HR kan managers ondersteunen bij hun worsteling bij het 'doorgeslagen thuiswerken'. Onderzoeker Mirjam Baars deelt praktijkervaringen.
Personeelskosten bestaan uit meer dan het brutoloon: ook premies, verzekeringen en opleidingskosten tellen mee. Een overzicht.
Verzuimexperts leggen uit wat de begrotingsvoorstellen van het kabinet-Schoof concreet inhouden en geven hun mening.
59% van werkgevers heeft last van arbeidskrapte en dat percentage wordt alleen maar hoger. Wat is de oorzaak? En hoe zorg je er als HR voor dat de business blijft draaien?
Het kabinet kondigde hervormingen aan, maar de veranderingen laten nog even op zich wachten. Wat is de stand van zaken?
Hoe zorg je ervoor dat pensioencommunicatie écht aankomt en deelnemers actief betrokken raken?
Waar moeten HR-professionals volgens arbeidsmarktexperts en trendrapporten rekening mee houden?
Tips en voorbeeldvragen van experts om dit gesprek strategisch in te zetten.
Zo'n gebeurtenis heeft vaak ook invloed op het werk. Met deze stappen ondersteun je je medewerker.