Milou Verhoeven (TES Groep): "Wees zichtbaar in de organisatie en...
In de Spotlight-rubriek geven collega's hun visie op het HR-vak en delen ze verschillende ervaringen. Dit keer: Milou Verhoeven, HR manager bij TES Groep.
Het laatste HR-nieuws
Actueel & juridisch gecheckt
Direct antwoord op je vraag
Dronken op een bedrijfsfeestje? 80 procent van de werknemers in de publieke sector vindt dat dat best moet kunnen. Maar kom niet te vaak te laat, want dat brengt de meeste schade toe aan je professionele imago.
In de Spotlight-rubriek geven collega's hun visie op het HR-vak en delen ze verschillende ervaringen. Dit keer: Milou Verhoeven, HR manager bij TES Groep.
Waar begin je als je het employer brand vorm wilt geven? In deze whitepaper lees je hoe je tot een gedegen employerbranding-plan komt.
Onlangs publiceerde Intermediair zijn jaarlijkse Imago-onderzoek. Zoals het blad zelf zegt: daar werkt 'ambitieus Nederland' het liefst. Opvallende uitkomst: van de twintig 'meest aantrekkelijke werkgevers' zijn er twaalf (!) de laatste jaren - om uiteenlopende redenen - in opspraak gekomen
De landmacht heeft meer dan 3000 vacatures op 22.000 medewerkers. Generaal Kees de Rijke, HR-directeur, staat voor een grote opgave. Na jaren van bezuinigingen op Defensie wordt er weer geïnvesteerd, maar het budget is niet onbeperkt, dus De Rijke moet keuzes maken. Goed werkgeverschap ziet hij als zijn belangrijkste missie.
Met deze gedragscode help je belangenverstrengeling en machtsmisbruik te voorkomen.
Gebruik dit voorbeelddocument om werknemers schriftelijk te informeren over hoe zij met social media behoren om te gaan. Vul het model aan naar de behoefte van jouw organisatie.
Gebruik dit document 'Voorbeeld Alcohol-, drugs- en medicijnenbeleid (ADM-beleid)' om voor een veilige en gezonde werkomgeving te zorgen met betrekking tot alcohol, drugs en medicijnen.
Gebruik dit voorbeelddocument om als organisatie duidelijk te maken welk gedrag je wel en niet tolereert.
Je werkgeversmerk zo neerzetten dat je onweerstaanbaar wordt voor talent draait om het samenbrengen van ambities, is de overtuiging van SteamTalmark. "We vertellen het eerlijke verhaal over waar je als organisatie naartoe wilt en matchen die ambitie met de ambitie van talent. Die match maakt een boodschap onweerstaanbaar."
Onder invloed van de krappe arbeidsmarkt is 'employer branding' inmiddels aan elke directietafel een gespreksonderwerp. Een speciale website voor het werven - én behouden - van personeel is daarbinnen vaak het sluitstuk. Ten onrechte, want de eerste indruk wordt hier gemaakt.
Gebruik dit voorbeelddocument 'Gedragscode e-mail- en internetgebruik' om werknemers schriftelijk te informeren hoe zij hiermee om behoren te gaan. Het model dient als kapstok en kan verder worden aangevuld.
Patrick Groenendal, HR-manager Benelux bij IT-leverancier Centralpoint, ziet de krapte op de arbeidsmarkt als een kans om in andere landen actief te worden. Hij vindt dat HR meer aan employer branding moet doen.