Voor abonnees Blader nu door de Praktijkgids Arbeidsrecht 2025
In deze gids vind je een duidelijke uiteenzetting van het arbeidsrecht. Met veel tips en voorbeelden voor HR.
Het laatste HR-nieuws
Actueel & juridisch gecheckt
Direct antwoord op je vraag
Ieder nadeel heeft zijn voordeel: het opeens verplichte thuiswerken was voor Rabobank hét moment om na te denken over nieuwe manieren van werken. Hoe effectief is het nog om hele dagen te vergaderen? Waarom mailen we elkaar helemaal suf? Kim Teunis, binnen Rabo Programmadirecteur 'New way of working after corona', over de kansen tijdens én na corona.
In deze gids vind je een duidelijke uiteenzetting van het arbeidsrecht. Met veel tips en voorbeelden voor HR.
Tijdens de ramadan is begrip en ondersteuning op de werkvloer essentieel. De checklist beschrijft hoe je dit voor elkaar krijgt.
In dit nummer lees je onder andere over de veranderkracht van HR, de ins en outs van transitievergoeding en het studiekostenbeding.
PW. heeft de data en momenten die voor jou als HR-professional relevant zijn, in een handig overzicht gezet. Zo kun je er ruim van tevoren rekening mee houden in je planning. Check snel wat er voor januari in de kalender staat. Download hem nu.
Hoe houd je rekening met medewerkers die vasten? En wat zijn je rechten en plichten?
Werknemers en werkgevers krijgen door de wet beter inzicht in het niveau van opleidingen.
Gebruik dit voorbeelddocument om een effectief personeelshandboek op te stellen voor je organisatie. In dit handboek kun je bijvoorbeeld artikelen opnemen over je huisregels, vakantie en verzuim.
In dit nummer lees je onder andere over de hervorming van de arbeidsmarkt, nuttige HR-skills en de veranderingen per 1 januari 2025.
Het beleid rond hybride werken behoeft aanpassing. De verdeling van werktijd op kantoor en thuis vraagt om een betere balans tussen het individuele belang van de medewerker en het collectieve belang van het team en de organisatie. Er is behoefte aan meer samenwerking en verbinding (belonging).
De kinderopvang piept en kraakt door personeelstekorten. Wat als jouw personeel geen kinderopvang heeft en niet kan komen werken? Dit zijn de opties.
Op basis van deze wet kun je met je werknemer afspraken maken over de bereikbaarheid buiten werktijd.
In dit nummer lees je alles over de handhaving van de zzp-wet, reorganisatie, de ondersteuning van mantelzorgers en zieke werknemers en meer.