Zo behouden zij personeel: zonder bonussen
Hoe trek je nieuwe medewerkers aan en hoe houd je ze aan boord? 3 organisaties delen hun ideeën.
Het laatste HR-nieuws
Actueel & juridisch gecheckt
Direct antwoord op je vraag
De technologie en tools waarmee een organisatie werkt vormen een van pijlers van de medewerkersbeleving, Digitalisering speelt dan ook een grote rol in de employee experience. En juist HR kan ervoor zorgen dat technologie de band tussen medewerkers en de organisatie versterkt.
Hoe trek je nieuwe medewerkers aan en hoe houd je ze aan boord? 3 organisaties delen hun ideeën.
Technologieën, zoals AI, helpen HR vooruit. Maar ze hebben ook een keerzijde, stelt Anne Doeser, lead HR innovatiehub bij de Rabobank.
Het jaar 2024 was zonder twijfel een bijzonder jaar voor AFAS. Het softwarebedrijf uit Leusden kwam groot in het nieuws met de invoering van de 4-daagse werkweek - met behoud van salaris.
Organisaties hebben hun handen vol aan het begeleiden van medewerkers die minder goed functioneren. Vaak wordt vergeten dat ook toptalenten aandacht nodig hebben.
Organisaties zien te weinig toegevoegde waarde in een goede interne vacaturetekst. Onterecht.
AI inzetten om feedback te genereren? Een slecht idee, vindt trainer en consultant Jan Jacob de Groot.
Jouw persoonlijke HR-assistent genereert de antwoorden uitsluitend vanuit onze PW. database en Praktijkgids Arbeidsrecht '25. Stel nu je vraag!
Artificial intelligence wordt vaak besproken in de context van efficiëntie en automatisering. Maar wat als je het bekijkt als versneller van menselijk talent? Volgens AI-expert, docent en auteur Erdinç Saçan ligt dáár juist de grootste belofte. "AI kan ons helpen in een flow te komen, met meer zelfvertrouwen en focus."
Op de lijst Best Workplace For Women samengesteld door Great Place To Work (GPTW) staan dit 36 organisaties. Wat maakt ze nu anders dan de rest? In de werkomgeving zijn vier punten van belang, zegt Tom Strouken, Operations & Innovations-lead bij GPTW,
Irene Vernie vertelt hoe ze dat bij een relatief nieuw bedrijf in rap tempo doet.
Om dat goed te organiseren, moet je als een marketeer naar je organisatie kijken en inspelen op wat de 'klant' wil, vindt HR-directeur Karina Koopman.
In de Spotlight: waar houdt Dennis Fokkens zich mee bezig?