Zo behouden zij personeel: zonder bonussen
Hoe trek je nieuwe medewerkers aan en hoe houd je ze aan boord? 3 organisaties delen hun ideeën.
Het laatste HR-nieuws
Actueel & juridisch gecheckt
Direct antwoord op je vraag
ING, VodafoneZiggo en The Workplace Vitality Hub vergroten de vitaliteit van hun werknemers door de inzet van data. Heleen Mes, employee experience expert deelt hun lessen.
Hoe trek je nieuwe medewerkers aan en hoe houd je ze aan boord? 3 organisaties delen hun ideeën.
Technologieën, zoals AI, helpen HR vooruit. Maar ze hebben ook een keerzijde, stelt Anne Doeser, lead HR innovatiehub bij de Rabobank.
Het jaar 2024 was zonder twijfel een bijzonder jaar voor AFAS. Het softwarebedrijf uit Leusden kwam groot in het nieuws met de invoering van de 4-daagse werkweek - met behoud van salaris.
Organisaties hebben hun handen vol aan het begeleiden van medewerkers die minder goed functioneren. Vaak wordt vergeten dat ook toptalenten aandacht nodig hebben.
Organisaties zien te weinig toegevoegde waarde in een goede interne vacaturetekst. Onterecht.
AI inzetten om feedback te genereren? Een slecht idee, vindt trainer en consultant Jan Jacob de Groot.
Wat het MT op een heidedag bedenkt, sluit vaak niet direct aan op de dagelijkse realiteit.
Expert werkgeluk Gea Peper belicht strategieën voor onboarding, leiderschap en cultuur.
Op de lijst Best Workplace For Women samengesteld door Great Place To Work (GPTW) staan dit 36 organisaties. Wat maakt ze nu anders dan de rest? In de werkomgeving zijn vier punten van belang, zegt Tom Strouken, Operations & Innovations-lead bij GPTW,
Irene Vernie vertelt hoe ze dat bij een relatief nieuw bedrijf in rap tempo doet.
Klachten die samenhangen met de overgang blijven binnen een werkomgeving vaak onbesproken. Ten onrechte, want de impact op iemands functioneren kan groot zijn. Voor de vrouwen zelf maar ook voor werkgevers. De aantallen vrouwen die het betreft zijn omvangrijk, evenals de (verzuim)kosten die ermee gepaard gaan. Hoog tijd dat HR hier beleid op gaat maken.
Om dat goed te organiseren, moet je als een marketeer naar je organisatie kijken en inspelen op wat de 'klant' wil, vindt HR-directeur Karina Koopman.