HR-outsourcing kan leiden tot conflicten
Wanneer HR door outsourcing het contact met de medewerkers verliest, kan dat leiden tot conflicten, langdurig verzuim of wilde stakingen.
Het laatste HR-nieuws
Actueel & juridisch gecheckt
Direct antwoord op je vraag
Wanneer HR door outsourcing het contact met de medewerkers verliest, kan dat leiden tot conflicten, langdurig verzuim of wilde stakingen.
Een op de twee organisaties is van plan het komende jaar de HR-afdeling op de schop te gooien. De veranderingen zitten vooral in het herstructureren van functies en het investeren in nieuwe HR-technologie.
In den beginne waren er bedrijven die alles zelf deden. Toen bedachten slimmeriken dat je bepaalde dingen ook aan anderen kunt overlaten. Aan hoogopgeleide maar laagbetaalde mensen in den vreemde, of experts in eigen land. Nu lijkt er een nieuwe...
'Interne klanten? Ik noem ze liever collega's.' Marijke Brunklaus wil HR verder integreren in de business van ING. Het moet allemaal eenvoudiger, transparanter, efficiënter en klantgerichter. Haar zakelijke kijk op het vak vloeit voort uit haar...
Door de economische crises van 2001 en 2009 hebben bedrijven hun werknemers steeds dichter naar zich toe gehaal. Het aantal werknemers dat werkzaam is op een hoofdkantoor, is in twaalf jaar tijd fors gestegen.
De omzetgroei van payrollbedrijven is aanmerkelijk kleiner dan vorig jaar. De branche toont zich desondanks tevreden.
De vakbond Qlix waarschuwt KPN-topman Eelco Blok dat zijn reorganisatieplannen niet kunnen slagen wanneer hij niet investeert in de betrokkenheid van medewerkers. Uit een enquête van Qlix blijkt dat een meerderheid van de werknemers de strategie van...
KPN is van plan een kwart van de Nederlandse arbeidsplaatsen te schrappen. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend. Ongeveer vijfduizend banen zullen worden geoutsourcet.
De gewenste transformatie van HR-afdelingen naar strategisch partnership wordt nog steeds gehinderd door onvoldoende vaardigheden van het HR-team. Desondanks werken veel bedrijven weer aan HR-transformatie, nadat dit in de jaren 2008 en 2009 door de...
Overheidsorganisaties die denken fors te kunnen bezuinigen door het invoeren van shared services moeten zich niet rijk rekenen. Uit Brits onderzoek blijk dat zelfs wanneer de backoffices maximale efficiëncy weten te bereiken, de besparing niet meer...