Zo behouden zij personeel: zonder bonussen
Hoe trek je nieuwe medewerkers aan en hoe houd je ze aan boord? 3 organisaties delen hun ideeën.
Het laatste HR-nieuws
Actueel & juridisch gecheckt
Direct antwoord op je vraag
Het gaat de goede kant op binnen organisaties: het bewustzijn dat investeren in werknemers rendeert, groeit enorm. Maar wat maakt een werkgever een goede werkgever? Deze vier kenmerken hebben goede werkgevers gemeen.
Hoe trek je nieuwe medewerkers aan en hoe houd je ze aan boord? 3 organisaties delen hun ideeën.
Op de lijst Best Workplace For Women samengesteld door Great Place To Work (GPTW) staan dit 36 organisaties. Wat maakt ze nu anders dan de rest? In de werkomgeving zijn vier punten van belang, zegt Tom Strouken, Operations & Innovations-lead bij GPTW,
Irene Vernie vertelt hoe ze dat bij een relatief nieuw bedrijf in rap tempo doet.
Investeren in werkgeluk helpt, zo blijkt uit onderzoek. Expert Gea Peper belicht de uitkomsten.
Organisaties zien te weinig toegevoegde waarde in een goede interne vacaturetekst. Onterecht.
Om dat goed te organiseren, moet je als een marketeer naar je organisatie kijken en inspelen op wat de 'klant' wil, vindt HR-directeur Karina Koopman.
Technologieën, zoals AI, helpen HR vooruit. Maar ze hebben ook een keerzijde, stelt Anne Doeser, lead HR innovatiehub bij de Rabobank.
Raymond de Jong vertelt over zijn werk in het grootste museum van Nederland: het Rijksmuseum in Amsterdam.
Het jaar 2024 was zonder twijfel een bijzonder jaar voor AFAS. Het softwarebedrijf uit Leusden kwam groot in het nieuws met de invoering van de 4-daagse werkweek - met behoud van salaris.
Organisaties hebben hun handen vol aan het begeleiden van medewerkers die minder goed functioneren. Vaak wordt vergeten dat ook toptalenten aandacht nodig hebben.
In pogingen om medewerkers te ondersteunen, vragen we te veel van hun tijd en aandacht. Er is een nieuwe mindset nodig, schrijft Anne Doeser, lead HR innovatiehub bij de Rabobank.
Beschouw neurodiversiteit als vormen van diversiteit en creëer een employer journey waarin iedereen zich gehoord en gesteund voelt, adviseert expert Heleen Mes.