Zo gaan HR-professionals om met ongewenst gedrag op de (digitale) werkvloer

PW. pro Insights verrichtte kwalitatief en kwantitatief onderzoek onder HR-professionals naar hoe organisaties omgaan met ongewenst gedrag op de (digitale) werkvloer. Is er voldoende aandacht voor? En hoe heeft het massale thuiswerken tijdens de coronacrisis de situatie veranderd?

Zo gaan HR-professionals om met ongewenst gedrag op de (digitale) werkvloer

PW. pro Insights deed kwalitatief onderzoek door het afnemen van interviews met:

  • Arbeidsrechtadvocaat Suzanne Meijers
  • Patricia Bolwerk, trainer en oprichter van Stop Pesten Nu
  • Hoe HR-professionals antwoordden op de vraag hoe zij ongewenst gedrag tegengaan op de werkvloer.

Ook lees je hoe een bijdrage van arbeidsrechtadvocaat Suzan Wolters over het belang van een vertrouwenspersoon.

Direct naar de research paper:

Ongewenst gedrag op de (digitale) werkvloer

Het kwantitatieve onderzoek van PW. pro Insights richtte zich op de volgende onderwerpen:

  • Is er een vertrouwenspersoon in de organisatie?
  • Zijn leidinggevenden getraind in het herkennen van (online) pesten en ongewenst gedrag?
  • Wordt er regelmatig aandacht besteed aan de gedragsregels?
  • Is er binnen de organisatie sinds het uitbreken van de coronacrisis voldoende aandacht voor (online) pesten en ongewenst gedrag?

 ❱ Lees de research paper van PW. pro Insights

Zo voer je een verzuimgesprek

Zo voer je een verzuimgesprek

Verzuim is duur. Wanneer een werknemer dus een onverwachts hoog ziekteverzuim heeft, of zich opvallend vaak op bepaalde dagen in de week ziek meldt, is het tijd voor een goed gesprek.

Ingrid van Loon:  “In 2040 is een op de drie Nederlanders mantelzorger. Dat is gewoon een feit.”

Impact mantelzorg op werknemers blinde vlek bij werkgever

Nederland telt drie miljoen mensen die mantelzorg combineren met een baan. Een loodzware combinatie, die zorgt voor veel uitval. Een blinde vlek ook voor veel werkgevers. Hoe ziet de toekomst eruit?

Leidinggevende cruciaal in succes hybride werken

Leidinggevende cruciaal in succes hybride werken

Tijdens de coronapandemie gold een landelijk advies tot thuiswerken. Het lijkt misschien lang geleden, maar dit advies werd pas vijf kwartalen geleden ingetrokken, op 15 maart 2022 om precies te zijn. Hybride werken is het nieuwe normaal. De sleutel...

Zo geef je hybride werken vorm

Zo geef je hybride werken vorm

Welke effecten heeft het gedwongen thuiswerken gehad op onze manier werken? Wat zijn onze voorkeuren? Is hybride werken het nieuwe normaal? En hoe geven we dat vorm?

Zo focus je echt op de werknemer

Zo focus je echt op de werknemer

In het komende jaar zal in veel sectoren de personeelskrapte en het verloop van personeel toenemen. Het wordt steeds moeilijker om te voorzien in de capaciteitsbehoefte. Tijd dus om verloop te voorkomen. Maar hoe pak je dat aan?

Alcoholverslaving op de werkvloer

Alcoholverslaving op de werkvloer

Verslaving op de werkvloer komt veel vaker voor dan je denkt, weet jarenlang bedrijfsarts Gertjan Beens. Hoe moet HR omgaan met een alcoholverslaafde medewerker?

5 manieren om medewerkers met financiële stress te helpen

5 manieren om medewerkers met financiële stress te helpen

Hoge energieprijzen en inflatie leiden tot meer geldzorgen onder medewerkers, en veel werkgevers willen iets doen om te helpen. Werkgeversvereniging AWVN onderzocht welke praktische maatregelen populair zijn.

Japke-d. Bouma: 'Moeten we al die kantoren niet gewoon ombouwen tot woonruimte?'

Japke-d. Bouma: 'Moeten we al die kantoren niet gewoon ombouwen tot...

Mijmeren over het kantoorleven - dat is iets dat je aan NRC-columnist Japke-d. kunt overlaten. Ze sprak onlangs op het Jaarcongres SalarisNet, over het nut van kantoren in het post-coronatijdperk.