Grotere rol medewerker bij beoordelingsgesprek

Grotere rol medewerker bij beoordelingsgesprek

Sinds de komst van zelfsturende en zelforganiserende teams, van Het Nieuwe Werken, Agile, Scrum en andere nieuwe werkenvormen is 'meebewegen' een belangrijke succesfactor voor organisaties. Maar wendbaarheid vraagt ook om een andere manier van...

Het nieuwe beoordelen, voer stay-gesprekken

Het nieuwe beoordelen, voer stay-gesprekken

Niet iedereen is overtuigd van het nut van exitinterviews. Zo gelooft HR-consultant Jacque Vilet niet dat vertrekkende medewerkers zinvolle of nuttige antwoorden geven en het achterste van hun tong laten zien.

Hoe beoordeel je een asshole die zijn resultaten bereikt?

Hoe beoordeel je een asshole die zijn resultaten bereikt?

Deze maand verscheen een video van Simon Sinek waarin hij een grafiek behandelt met op de ene as de prestaties van iemand en op de andere as zijn betrouwbaarheid. We kunnen prestaties op vele manieren meten, maar je betrouwbaarheid, wat voor soort...

Het GROTE Gesprekkenboek

Het GROTE Gesprekkenboek

Het GROTE gesprekkenboek geeft do's & don'ts, tips en ervaringen van leidinggevenden, HR-professionals en consultants, zodat u het beste gesprek voert.

Meer werkplezier met continue dialogen

Meer werkplezier met continue dialogen

Het verbeteren van de employee experience is voor organisaties steeds belangrijker geworden. Continue dialogen kunnen een positieve bijdrage leveren aan de employee experience.

Assessment Centers

Assessment Centers

Een al 40 jaar succesvolle methodiek voor talentbeoordeling, maar dan aangepast aan de HR-praktijk van de 21e eeuw: dat is de kern van het handboek 'Assessment Centers'. Organisatiepsycholoog dr. Jeroen Seegers, destijds de grondlegger van de...