
Hoe trek je mensen aan in een krappe arbeidsmarkt en hoe zorg je ervoor dat ze blijven? Zeker nu veel bedrijven hybride werken, is medewerkers aan je binden een uitdaging geworden. Organisatiepsycholoog Kilian Wawoe geeft tips.
Hoe trek je mensen aan in een krappe arbeidsmarkt en hoe zorg je ervoor dat ze blijven? Zeker nu veel bedrijven hybride werken, is medewerkers aan je binden een uitdaging geworden. Organisatiepsycholoog Kilian Wawoe geeft tips.
Wat als je maar 1 minuut en 1 euro te investeren hebt in Human Capital? En als je toch klinkende resultaten wilt behalen? Waar liggen dan je prioriteiten? Nee, je hoeft daar nu niet over na te denken. De antwoorden staan in dit artikel.
Hoe creëer je als HR een veilige bedrijfscultuur, een cultuur waarin grensoverschrijdend gedrag geëlimineerd wordt? Hoewel de kenmerken van een veilige cultuur per bedrijf verschillen, zijn er drie gemeenschappelijke centrale elementen. Wanneer je...
De cultuur in je organisatie is steeds meer zichtbaar voor de buitenwereld, zonder dat je een stap binnen hebt gezet. En daar kunnen werkgevers nog veel meer hun voordeel mee doen, schrijft Heleen Mes.
Organisaties moeten zich kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden, schrijft Gea Peper. Een positieve cultuur is daarbij heel belangrijk.
Crisis kan het beste en het slechtste in de mens naar boven brengen. Hoe gedragen werknemers zich in tijden van lockdown? De bedrijfsrechercheurs van Hoffmann zien vooral de misdragingen, maar senior consultant Johan Klokman houdt vertrouwen in de...
Organisaties die succesvol willen zijn, hebben een strategie nodig. Maar dat is nog maar de eerste stap. Die strategie moet ook succesvol worden uitgevoerd. Hoe kan HR daar een bijdrage aan leveren?
De definitie van cultuur? Hoogleraar Jaap van Muijen houdt het simpel. Volgens hem is cultuur de wijze waarop we de dingen doen. En die wijze wordt onder andere beïnvloed door procedures en strategie.
Nu werken op afstand van abrupte noodzakelijkheid transformeert naar het begin van ‘het nieuwe normaal’ ontstaat er logischerwijs een toenemende vraag naar technologie. Dat faciliteert immers het werken op afstand. Maar technologie gaat niet voor je...
Hoe kunnen organisaties zichzelf met de 'updatekracht' van een nieuwe generatie aantrekkelijk, fris en bij de tijd houden? Hierover schrijven Aart Bontekoning, al meer dan twintig jaar onderzoeker op het gebied van generatiediversiteit, en Bart...