De startersgids voor ondernemers

De startersgids voor ondernemers bied je praktische informatie over alle facetten van het ondernemen, inclusief tips en voorbeelden.

De startersgids voor ondernemers

Ben je een startende ondernemers en zie je door de bomen het bos niet meer? Er komen vele aspecten kijken bij het starten van een bedrijf: juridische, administratieve en fiscale aspecten. Tijdens dit proces is het fijn om handvatten te hebben: een praktische gids geschreven en getoetst door een jurist.

Er komt veel bij kijken

Bij ondernemen komt veel meer kijken dan alleen het verkopen van een product of dienst. De juridische kant: het aangaan van contracten, opstellen van voorwaarden, of de administratieve kant zoals je belastingaangiften.

De volgende onderwerpen worden in de startersgids voor ondernemers behandeld:

  • Bedrijfsnaam
  • Rechtsvorm
  • Bedrijfsovername
  • Intellectuele eigendommen
  • Contracten
  • Aandachtspunten bij een webshop
  • Ondernemingsplan
  • Financieringsmogelijkheden
  • Boekhouding & Verzekeringen
  • Inkomstenbelasting / BTW / Vennootschapsbelasting

De startersgids helpt je op weg

Om succesvol te ondernemen is het niet nodig om op ieder bovengenoemd onderwerp een expert te zijn. Wel is het handig om de basis van deze onderwerpen te kennen, deze basis vind je zeker in dit boek. Na het lezen van deze startersgids kun je direct een stappenplan maken, geld besparen en je concentreren op het ondernemen zelf.

Auteur Sep Breukers is zelf ook ondernemer en daarnaast ook jurist en fiscalist. Hij is oprichter en fiscaal adviseur van schoenenmerk Perlie en geeft daarnaast ook trainingen, workshops en advies aan startende ondernemers. Door zijn veelzijdige achtergrond is deze startersgids een zeer praktisch ingestoken boek geworden, vol met tips en voorbeelden. Voor de startende ondernemer die op zoek is naar handvatten een must read!

Bestellen

Digitale dilemma's van HR: een balans tussen technologische vooruitgang en duurzaamheid

Digitale dilemma's van HR: een balans tussen technologische...

In de afgelopen jaren heeft binnen HR een verschuiving plaatsgevonden naar digitale dienstverlening en datagestuurd werken. Maar staan we wel genoeg stil bij de aanzienlijke milieu-impact van deze ontwikkelingen, vraagt Anne Doeser zich af.

Bekijk hier PW. magazine #2 (april 2024)

Bekijk hier PW. magazine #2 (april 2024)

Lees in dit magazine over het omgaan en voorkomen van loonbeslag, de rol van HR bij rouw op de werkvloer en de taak van HR bij polarisatie.

5 subsidies voor opleiden en ontwikkelen

5 subsidies voor opleiden en ontwikkelen

Toekomstbestendige organisaties zien wat erop hen afkomt en anticiperen daarop. Aan HR om te investeren in opleiding en ontwikkeling van medewerkers. Met deze subsidies kun je je voordeel doen.

Subsidies en kredieten voor AI-ontwikkeling

Subsidies en kredieten voor AI-ontwikkeling

Om nieuwe toepassen van AI te onderzoeken of te demonstreren, kun je als ondernemer in aanmerking komen voor verschillende subsidies en kredieten. We hebben er een aantal op een rijtje gezet.

De 8 momenten waarop jouw medewerkers een mening over je vormen

De 8 momenten waarop jouw medewerkers een mening over je vormen

Als je de reis- en contactmomenten van je medewerkers in kaart brengt, kun je sturen op ervaringen die bijdragen aan werkgeluk. Bovendien kun je laten zien waar jouw organisatie voor staat, schrijft werkgeluk-expert Gea Peper.

Tamara Kucharek (Goudwisselkantoor): 'In dit vak gaat zorgvuldigheid boven snelheid'

Tamara Kucharek (Goudwisselkantoor): 'In dit vak gaat zorgvuldigheid...

In de Spotlight-rubriek stellen we 9 vragen aan collega's in het HR-vak. Dit keer: Tamara Kucharek, HR Directeur Europa bij het Goudwisselkantoor en eigenaar BISC HR Advies & Begeleiding.

'Van deze HRtop100 award 2024 winnaars kan HR veel leren'

'Van deze HRtop100 award 2024 winnaars kan HR veel leren'

5 eindverantwoordelijke HR-professionals zijn 28 maart in de prijzen gevallen tijdens de HRtop100 award 2024. Volgens de vakjury kan HR veel leren van de strategieën van deze winnaars.

Optimaliseer hybride werken: van strakke afspraken tot de juiste tools

Optimaliseer hybride werken: van strakke afspraken tot de juiste tools

Hybride werken is het nieuwe normaal sinds het uitbreken van de coronapandemie. Maar waar staan we 4 jaar later? Tips van en voor HR.