Wakker het vuur in je organisatie aan in 4 stappen
Werkgeluk en verandermanagement zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Met Happy Change Management verander je het gedrag en zorg je voor meer werkgeluk in je organisatie.
Het laatste HR-nieuws
Actueel & juridisch gecheckt
Direct antwoord op je vraag
Werkgeluk en verandermanagement zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Met Happy Change Management verander je het gedrag en zorg je voor meer werkgeluk in je organisatie.
Heeft HR een rol in de digitale employee experience (DEX)? Absoluut. Met deze 4 stappen realiseert jouw organisatie een betere DEX.
Bij 60% van de HR-professionals staat employee experience hoog op de agenda, zo blijkt uit onderzoek. Maar hoe organiseer je dit? Expert Heleen Mes deelt 4 praktijkvoorbeelden.
De HR-strategie van AS Watson, bekend van Kruidvat en Trekpleister, draait om één duidelijke missie: de favoriete werkgever zijn én blijven. HR-directeur Jan Carel Uylenberg legt uit hoe het bedrijf daar met 4 HR-pijlers aan werkt.
De werkbeleving van medewerkers is essentieel voor het succes van elke organisatie. Maartje Burghoorn en Diederick Doets van Everybody Frank leggen uit hoe hun Confetti Methode organisaties helpt om inzicht te krijgen in de employee experience....
Randstad Groep Nederland startte 4 jaar geleden met een employee experience-aanpak. Heleen Mes, expert op dit gebied, sprak met Andrea Pierik, lead employee experience en chief portfolio officer HR, over haar ervaringen.
Als HR wil je werkgeluk introduceren en verankeren in de organisatie. Met de Roadmap Werkgeluk heb je een slim stappenplan en kun je direct aan de slag.
Al sinds 2017 gaat het bedrijf Brandfirm met alle medewerkers (toen nog 15) van januari tot en met maart naar een tropisch oord om vanuit daar te werken. Dat brengt voordelen en kansen, maar ook uitdagingen met zich mee. Wat kan HR hiervan leren?
Kan AI de jaarlijkse medewerkerssurvey of het periodiek arbeidsgezondheidskundig onderzoek (PAGO) overnemen? Ja, stelt empolyee experience-expert Heleen Mes. Sterker nog: die ontwikkeling is al ingezet.
Als je de reis- en contactmomenten van je medewerkers in kaart brengt, kun je sturen op ervaringen die bijdragen aan werkgeluk. Bovendien kun je laten zien waar jouw organisatie voor staat, schrijft werkgeluk-expert Gea Peper.