employee journey

Sophie Jaspers is HR-directeur bij Lidl (foto: Guido Benschop).

"HR hoeft niet voor alles toestemming te vragen"

Koersvast en consequent zijn de sleutelwoorden in het HR-beleid van Lidl. Onder leiding van CHRO Sophie Geerts-Jaspers bouwt het HR-team aan een stevige strategie ondersteund met data. Wat is de werkwijze en hoe krijgt Jaspers dat met haar team voor...

Lang leve de boemerangmedewerker

Lang leve de boemerangmedewerker

Werkgevers zoeken naar creatieve manieren om nieuw talent te zoeken en aan zich te binden. Een opvallende strategie is het werven van oud-werknemers. Hoe zorg je dat zij zich vrij voelen om weer bij jouw organisatie te solliciteren?

'Datagedreven HR is de sleutel tot zero talent waste'

'Datagedreven HR is de sleutel tot zero talent waste'

Werkgevers zitten op een goudmijn aan data, stellen senior arbeids- en organisatiepsychologen Jeffrey Schenk en Jurrian Zoeteweij van Assessio. Het is nu het moment om die data efficiënt in te zetten. "Met een innovatief HR-platform kun je afscheid...

Vijf gemeenschappelijke waarden voor goed werkgeverschap

Vijf gemeenschappelijke waarden voor goed werkgeverschap

In het besef dat mensen doorslaggevend zijn voor de kwaliteit van de dienstverlening geeft Compass Group Nederland structureel en actief invulling aan goed werkgeverschap. Betrokkenheid en ontwikkeling van mensen staan daarin centraal. De basis van...

Zo houd je medewerkers betrokken: een kijkje in de keuken

Zo houd je medewerkers betrokken: een kijkje in de keuken

COVID-19 oefent nog altijd veel invloed uit op organisaties en hun medewerkers. Veel activiteiten vinden langs de digitale weg plaats, op afstand van collega's en de organisatie. Dat vraagt om andere omgangsvormen en vooral meer aandacht voor de...

Employee experience: het maximaal benutten van alle talenten

Employee experience: het maximaal benutten van alle talenten

Gehoord en gezien worden. Daar gaat het volgens Gabriël Anthonio over in de relatie tussen werkgever en werknemer. "We moeten veel meer holistisch kijken. Dat is niet zweverig, dat gaat over het maximaal benutten van wat mensen meebrengen."

Betrokkenheid vergroten? Doe een 'check-in'-interview. 25 vragen die...

Check-in-interviews zijn gesprekken tussen een leidinggevende en een medewerker of tussen teamleden onderling. Ze nodigen uit tot diepere persoonlijke interactie. Met een check-in-interview kom je meer te weten over het perspectief van een...

Employee Experience: de emotionele connectie met werknemers is...

De employee experience wordt sterk bepaald door emoties: het gevoel dat medewerkers ervaren in interactie met de organisatie. Gevoelens? Gétver! We houden het in organisaties liever rationeel en functioneel. Toch moet je, wil je een betere employee...

Is er nu nog iemand die pal voor zijn eigen mensen gaat staan?

Is er nu nog iemand die pal voor zijn eigen mensen gaat staan?

Dat COVID-19 de wereld compleet op z'n kop heeft gezet is geen nieuws, maar hoe zit het met de arbeidsmarkt? Nu het coronastof enigszins is opgetrokken kunnen we misschien heel voorzichtig een tussenbalans opmaken. En vooral ook: hoe staat het met...

Reboarding: 7 tips voor een warm welkom

Reboarding: 7 tips voor een warm welkom

Reboarding vóór de lockdown betekende het meenemen van medewerkers in strategische veranderingen. Reboarding ná de lockdown betekent vooral dat je medewerkers meeneemt in de verandering die nodig is om het werk veilig, gezond en prettig voort te...