Aan de slag met werkgeluk: in 3 stappen een succesvolle...
Veel werkenden hebben moeite met het geven en ontvangen van feedback. Hoe zorg je dat feedback niet overkomt als onaardig of te veeleisend, zodat iemand er echt beter van wordt?
Veel werkenden hebben moeite met het geven en ontvangen van feedback. Hoe zorg je dat feedback niet overkomt als onaardig of te veeleisend, zodat iemand er echt beter van wordt?
In sport bestaan geen falen, zei een topbasketballer in de Amerikaanse NBA vorige maand toen ze niet kampioen werden. En in het werk? Bestaat daar ook geen falen, vraagt Jan Jacob de Groot zich af.
30% van de werknemers gaat slechter presteren na een beoordelingsgesprek. "Je moet met elkaar praten op het moment dat dat zinvol is", zegt Kilian Wawoe, assistant professor Human Resource Management aan de Vrije Universiteit.
De beoordelingscyclus kan al jaren rekenen op veel kritiek. Vaak hebben leidinggevenden en medewerkers er een hekel aan en voelt het beoordelingsgesprek voor velen als een 'moetje'. Er zijn betere manieren om feedback te integreren in de...
Lees hier de tips van Jan Jacob de Groot over het succesvol voeren van online beoordelingsgesprekken.
Nu onze organisatie langzaam went aan het 'nieuwe normaal', krijgt de reguliere HR-agenda weer de aandacht die hij verdient. Deloitte hanteert een gebroken boekjaar en dus staan mei en juni in het teken van de jaarafsluiting. Het is de periode in...
HR-directeuren van grote organisaties in Nederland vertellen wat zij voor HR-trends voor 2020 zien. In deel 4 Inca van Uuden, director Human Resources bij Essent, over HR als aanjager van sociale innovatie.
Strategische Personeelsplanning en Performance Management, het zijn allebei hot topics binnen HR. Hoe optimaliseer je de inzet van deze twee instrumenten? Wat zijn de kansen en de valkuilen? En hoe doen anderen het?
Hoe maak je medewerkers bevlogen? Met een appel tijdens de lunch? Een yogamat bij hun bureau? Nee, zegt Judith Manshanden, kijk liever naar de manier waarop een organisatie mensen aanstuurt. Want die manier is vaak nog gebaseerd op achterhaalde...
We zijn allemaal bang om fouten te maken. Mensen zijn immers zeven keer gevoeliger voor verlies dan voor winst. Jeroen Busscher vertelt HR-managers wat ze níet moeten doen.