Zorg voor een sterke employee journey

Een sterke employee journey zorgt voor groei van je werknemers. Lees de voornaamste aandachtspunten in deze whitepaper.

Zorg voor een sterke employee journey

Elke organisatie van enige omvang verwelkomt elk jaar nieuwe mensen en ziet eveneens regelmatig een medewerker diens (arbeids)leven elders voortzetten. Het traject dat mensen afleggen tussen solliciteren bij en afscheid nemen van een organisatie noemen we de ‘employee journey’.

Die reis loopt langs diverse stations, variërend van de eerste werkdag tot een training en van promotie tot het exit-gesprek. Elke station levert nieuwe ervaringen op. Organisaties die veel aandacht besteden aan de employee experience zijn succesvoller dan andere. Zij zorgen ervoor dat de juiste medewerkers bij hen aansluiten, die passen bij de organisatie. Hun mensen ervaren meer werkgeluk, presteren daardoor beter, zijn minder vaak ziek en blijven hun werkomgeving langer trouw.

Een sterk leer- en ontwikkelprogramma zorgt voor groei van zowel de medewerkers als de organisatie. Hoe pak je dat aan? In onze gratis whitepaper lees je:

✅ Een schets van de huidige arbeidsmarkt
✅ Wat is het belang van een goede employee journey?
✅ Stappen in de employee journey
✅ Tips en next steps

Wil je meer weten over deze zaken? Download dan deze whitepaper.

Zo voer je een verzuimgesprek

Zo voer je een verzuimgesprek

Hoe voer je een verzuimgesprek? In dit artikel lees je hoe je dit doet. Goede verzuimgesprekken voorkomen onnodig ziekteverzuim.

Maak een functioneringsgesprek zinvol met deze 5 vragen

Maak een functioneringsgesprek zinvol met deze 5 vragen

Functioneringsgesprekken. De meeste medewerkers én managers zien er tegenop, de uitkomsten zijn meestal teleurstellend. Door gesprekken veel persoonlijker te maken valt er veel meer uit te halen.

Ingrid van Loon:  “In 2040 is een op de drie Nederlanders mantelzorger. Dat is gewoon een feit.”

Impact mantelzorg op werknemers blinde vlek bij werkgever

Nederland telt drie miljoen mensen die mantelzorg combineren met een baan. Een loodzware combinatie, die zorgt voor veel uitval. Een blinde vlek ook voor veel werkgevers. Hoe ziet de toekomst eruit?

Leidinggevende cruciaal in succes hybride werken

Leidinggevende cruciaal in succes hybride werken

Tijdens de coronapandemie gold een landelijk advies tot thuiswerken. Het lijkt misschien lang geleden, maar dit advies werd pas vijf kwartalen geleden ingetrokken, op 15 maart 2022 om precies te zijn. Hybride werken is het nieuwe normaal. De sleutel...

Zo geef je hybride werken vorm

Zo geef je hybride werken vorm

Welke effecten heeft het gedwongen thuiswerken gehad op onze manier werken? Wat zijn onze voorkeuren? Is hybride werken het nieuwe normaal? En hoe geven we dat vorm?

Zo focus je echt op de werknemer

Zo focus je echt op de werknemer

In het komende jaar zal in veel sectoren de personeelskrapte en het verloop van personeel toenemen. Het wordt steeds moeilijker om te voorzien in de capaciteitsbehoefte. Tijd dus om verloop te voorkomen. Maar hoe pak je dat aan?

5 manieren om medewerkers met financiële stress te helpen

5 manieren om medewerkers met financiële stress te helpen

Hoge energieprijzen en inflatie leiden tot meer geldzorgen onder medewerkers, en veel werkgevers willen iets doen om te helpen. Werkgeversvereniging AWVN onderzocht welke praktische maatregelen populair zijn.

Japke-d. Bouma: 'Moeten we al die kantoren niet gewoon ombouwen tot woonruimte?'

Japke-d. Bouma: 'Moeten we al die kantoren niet gewoon ombouwen tot...

Mijmeren over het kantoorleven - dat is iets dat je aan NRC-columnist Japke-d. kunt overlaten. Ze sprak onlangs op het Jaarcongres SalarisNet, over het nut van kantoren in het post-coronatijdperk.