Meer geschikte kandidaten door objectief werven: zó doen zij dat
Door het wervings- en selectieproces objectief in te richten, krijg je meer geschikte sollicitanten. In de PW.-podcastserie vertellen bedrijven hoe zij dat aanpakken.
Het laatste HR-nieuws
Actueel & juridisch gecheckt
Direct antwoord op je vraag
Door het wervings- en selectieproces objectief in te richten, krijg je meer geschikte sollicitanten. In de PW.-podcastserie vertellen bedrijven hoe zij dat aanpakken.
Op de lijst Best Workplace For Women samengesteld door Great Place To Work (GPTW) staan dit 36 organisaties. Wat maakt ze nu anders dan de rest? In de werkomgeving zijn vier punten van belang, zegt Tom Strouken, Operations & Innovations-lead bij GPTW,
In de huid van een kandidaat kruipen: als HR leer je met VR objectief te werven.
Beschouw neurodiversiteit als vormen van diversiteit en creëer een employer journey waarin iedereen zich gehoord en gesteund voelt, adviseert expert Heleen Mes.
Het heeft niet de hoogste prioriteit van HR, maar werknemers zouden juist wel graag zien dat hun bedrijf divers en inclusief is. Onderzoek en experts bewijzen de meerwaarde.
Met het Diversiteitsportaal wil de Sociaal-Economische Raad (SER) een bijdrage leveren aan gendergelijkheid in het bedrijfsleven. Rapportage over actuele cijfers en toekomstig beleid is er onderdeel van. Bedrijven hebben daar tot eind oktober de tijd voor.
In de rubriek 'Spotlight' is Vere Limburg aan het woord. Zij is People & Culture (HR) Lead bij het e-commercebureau.
Er wordt nog te weinig gedaan om jongeren op waarde schatten. Dat is een gemiste kans en niet inclusief, schrijft Hans van der Spek van Berenschot.
Een zo breed mogelijk publiek aanspreken, maar vooral ook meer vrouwen aantrekken. P1 doet dat door masculiene woorden uit vacatures te halen en door te werken met een normtabel.
Schiphol Group besteedt jaarlijks op diverse manieren aandacht aan de ramadan om medewerkers te ondersteunen en begrip en bewustwording te bevorderen. Wat kan HR hiervan leren?