Leidinggeven op afstand nu thuiswerken de norm is: wat zijn de gevolgen?

PW. pro Insights onderzoekt hoe HR-professionals aankijken tegen het leidinggeven op afstand nu sinds maart 2020 door veel werknemers voor langere perioden structureel vanuit huis wordt gewerkt. Met het invullen van dit onderzoek help je andere HR-professionals inzicht te krijgen in deze materie.

Leidinggeven op afstand nu thuiswerken de norm is: wat zijn de gevolgen?

Hoe manage je medewerkers die voor langere perioden thuiswerken? En wat betekent dat voor de bedrijfsvoering? Nu grote delen van de beroepsbevolking structureel vanuit huis werken, is deze vraag relevanter dan ooit. Doe mee aan onze survey en help ons inzichtelijk te maken hoe HR-professionals tegenover leidinggeven op afstand aankijken.

Resultaten

De resultaten komen beschikbaar in een research e-paper op PW. pro Insights  en bieden HR-professionals zicht op hoe hun collega’s zich tot het vraagstuk van retentie verhouden.

Help collega's inzicht te krijgen in belangrijke ontwikkelingen op HR-gebied en doe mee aan onze survey.

Inspireer collega's

Wil je toelichten hoe jouw bedrijf  met leidinggeven op afstand omgaat? En zo collega’s inspireren? Stuur dan een e-mail naar hoofdredacteur Martijn van der Kooij en de redactie neemt contact met je op.

De redactie van PW. zorgt ervoor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van HR en personeelsmanagement.

Het succes van talentontwikkeling: lessen van leidinggevenden

Het succes van talentontwikkeling: lessen van leidinggevenden

Doordring leidinggevenden ervan dat ze hun medewerkers meer aanspreken op hun talenten en minder op zaken waar ze niet zo goed in zijn. Dat lijkt vanzelfsprekend, maar is het nog niet. Zo ontdekte onderzoeker Mirjam Baars.

Ghislaine Aarts, directeur HR bij Arriva. Foto: The Playful photographer|

Directeur HR Arriva: "Ik lig weleens wakker van het aantal...

Dreigen met werkonderbreking, agressie tegen medewerkers en een groot CO2-doel. Arriva staat de komende jaren voor uitdagingen. Ghislaine Aarts, directeur HR van Arriva vertelt erover.

Digitale dilemma's van HR: een balans tussen technologische vooruitgang en duurzaamheid

Digitale dilemma's van HR: een balans tussen technologische...

In de afgelopen jaren heeft binnen HR een verschuiving plaatsgevonden naar digitale dienstverlening en datagestuurd werken. Maar staan we wel genoeg stil bij de aanzienlijke milieu-impact van deze ontwikkelingen, vraagt Anne Doeser zich af.

Bekijk hier PW. magazine #2 (april 2024)

Bekijk hier PW. magazine #2 (april 2024)

Lees in dit magazine over het omgaan en voorkomen van loonbeslag, de rol van HR bij rouw op de werkvloer en de taak van HR bij polarisatie.

5 subsidies voor opleiden en ontwikkelen

5 subsidies voor opleiden en ontwikkelen

Toekomstbestendige organisaties zien wat erop hen afkomt en anticiperen daarop. Aan HR om te investeren in opleiding en ontwikkeling van medewerkers. Met deze subsidies kun je je voordeel doen.

Gebruik strategische personeelsplanning in transitie naar circulaire bedrijfsvoering

Gebruik strategische personeelsplanning in transitie naar circulaire...

Strategische personeelsplanning speelt een belangrijke rol in de overstap van lineaire naar een circulaire bedrijfsvoering. Het uitbreiden van het functiehuis met de functie 'duurzaamheidsprofessional' is daarin een eerste stap.

Subsidies en kredieten voor AI-ontwikkeling

Subsidies en kredieten voor AI-ontwikkeling

Om nieuwe toepassen van AI te onderzoeken of te demonstreren, kun je als ondernemer in aanmerking komen voor verschillende subsidies en kredieten. We hebben er een aantal op een rijtje gezet.

De 8 momenten waarop jouw medewerkers een mening over je vormen

De 8 momenten waarop jouw medewerkers een mening over je vormen

Als je de reis- en contactmomenten van je medewerkers in kaart brengt, kun je sturen op ervaringen die bijdragen aan werkgeluk. Bovendien kun je laten zien waar jouw organisatie voor staat, schrijft werkgeluk-expert Gea Peper.