Ook vind je in dit boek een toetsing hoe je organisatie omgaat met complexiteit. Denk daarbij aan je ambitie om een bredere maatschappelijke positie in te nemen in plaats van een puur economische binnen een snel veranderende maatschappelijke context. En ook hoe je meer een hartszaakhouding kunt ontplooien door omgevingsbewuster te werken. Je bedrijfsomgeving is een veeleisende raadgever, of dat nu je zakenpartners zijn, je lokale omgeving, je afzetmarkten of de maatschappij. Dan kun je maar beter zicht hebben op je eigen houding om te weten wat jouw positie daarbinnen is, en hoe je dat kunt laten zien.

Van hoofdkantoor naar hartszaak
Dit boek gaat in op wat waarden zijn (sociaal, organisatorisch, economisch) en hoe ze werken, in het algemeen en specifiek voor je organisatie. Hoe vertalen waarden zich naar mensen (normen, deugden, ethiek) en wat breng je als organisatie naar buiten? Hoe en waar begin je met de in- en uitvoer van waarden? Hoe zijn die zichtbaar, waar en wanneer?

Eerder verschenen
- Het managementboek voor digitale transformatie
- Hoe verbreed je de blik van de CFO?
- Over de krapte op de arbeidsmarkt en het belang van goede cao-afspraken
- Het rapport en de la
- ‘Mensen mogen dromen hebben’
- Sociale en technologische innovaties en de rol van de HR-manager
- Nieuwe wet dwingt werkgever tot nadenken over CO2
- Welk geweten?
- Diversiteit en inclusiviteit kun je stimuleren met data
- In 4 stappen naar een veilige bedrijfscultuur
- Ontdek het verborgen potentieel van jouw organisatie: de backbone!
- Urenregistratie: een succesvolle basis
- Vijf gemeenschappelijke waarden voor goed werkgeverschap
- Duurzaam ondernemen neemt toe door vrouwenquotum
- Diversiteit en inclusiviteit: te veel van het goede is óók niet goed
- Kleine stappen in de praktijk
- 'Mensen snakken ernaar om iets moois voor de wereld te betekenen'
- Inkoop en digitalisering: wat betekent dit voor HR?
- De koopman en de dominee
- Samenwerken aan inkoop: zo wordt de leverancier partner van HR